Wij zijn afwezig van 23 februari 2024 tot en met 3 maart 2024.

Bestellingen die tijdens deze periode worden geplaatst, worden vanaf maandag 4 maart 2024, op volgorde van binnenkomst, verwerkt en verzonden.

Algemene Voorwaarden

WANT ZOO IS ONZE SERVICE GEWOON.

< Terug naar Veiligheid & Privacy


Wij vinden dat algemene voorwaarden begrijpbaar moeten zijn. Daarom hebben wij een eenvoudige versie opgesteld, welke makkelijk leesbaar is. Voor een uitgebreide juridische versie heeft De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie ook algemene voorwaarden voor ons opgesteld, maar dan in een ingewikkelde versie waarvoor meer uitdaging nodig is om te lezen.

ARTIKEL 1 - DEFINITIES

Lekker simpel. Geen moeilijk gedoe.

1. Klant. Jij dus.
2. Service. Onze uitdaging.
3. Specialisme. Onze specialiteit.
4. Eigenzinnig. Een beetje anders.

 

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER 

Wij zijn Stichting Opvang Papegaai & Zoo.

Dorpsstraat 45, 6681 BL  BEMMEL

Bellen: +31 (0)85 25 00 675 (bereikbaar van 09.00 – 21.00 uur)
Mailen: Klantenservice@papegaaienzoo.nl

Tweeten: Twitter.com/papegaaienzoo
Vriend worden: Facebook.com/papegaaienzoo 

Onze nummers:
KvK-nummer: 77602781
Btw-identificatienummer:NL861061251B01

 

ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID

1. Wij halen alles uit de kast om deze algemene voorwaarden bij jou onder de aandacht te brengen. Het is namelijk een belangrijk document waarin staat wat jij van ons mag verwachten, maar ook wat wij van jou mogen verwachten. Dit is natuurlijk alleen als je iets bij ons koopt of in het verleden heeft gekocht, want anders is het niet van toepassing.
2. Heel soms bieden we afwijkende voorwaarden aan voor een bepaald product, maar zelfs dan zijn deze algemene voorwaarden geldig.
3. Wij doen niet moeilijk.

 

ARTIKEL 4 - HET AANBOD

1. In onze winkel laten we je altijd zien wat je kunt kopen, wanneer je iets kunt kopen, hoeveel datgene dan kost en ook niet onbelangrijk of je het kunt ruilen. Hebben wij een fout gemaakt op onze productpagina, dan mag je ons daar aan houden. Dit is natuurlijk niet het geval wanneer we het zodanig verprutst hebben dat je van te voren al kan weten dat het echt niet klopt.

 

ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST

1. Onze webwinkel is een veilige omgeving om te winkelen.
2. Wij sturen je altijd een e-mail als je iets bij ons besteld.
3. Bij je bestelling voegen wij alle belangrijke informatie toe, maar het meeste vind je ook op onze website. Het is altijd handig als je je (digitale) factuur goed bewaart.

 

ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT

1. Heb je een product 1 keer uitgetest, maar je bent er niet tevreden over? Dan kun je het binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen. Wij sturen je dan graag een nieuw product of we storten je betaling binnen 3 dagen na ontvangst van het product terug.
2. We hoeven niet te weten wat de reden van retourneren is, maar we waarderen het als je het ons vertelt.
3. Wanneer je je bestelling in zijn geheel retour stuurt, dan krijg je de verzendkosten die je bij bestellen betaald hebt vergoed. Stuur je een deel van je bestelling retour, krijg je alleen de kosten van het product teruggestort.

 

ARTIKEL 7 - VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT TIJDENS DE BEDENKTIJD 

1. De bedenktijd is de periode waarin je het product mag uitpakken of gebruiken zoals je het in de winkel zou doen. Als je het product gaat gebruiken op een manier waardoor het niet meer in de staat is zoals het in de winkel zou liggen, dan kan het zo zijn dat we je minder geld terugstorten voor het product.

 

ARTIKEL 8 - VERZENDKOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

1. De verzendkosten voor retourzending zijn voor eigen rekening.

 

ARTIKEL 9 - VERPLICHTINGEN VAN PAPEGAAI & ZOO BIJ HERROEPING

Als jij binnen 14 dagen na aankoop bij ons aangeeft iets terug te willen sturen, dan kun je het volgende van ons verwachten: 

1. Na ontvangst van jouw aanvraag, sturen we je per e-mail een bevestiging, en;
2. We sturen je een nieuw product toe of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.

 

ARTIKEL 10 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

Het is voor de hand liggend, maar de volgende producten kun je niet terugsturen:

1. Software of beelddragers waarvan de verzegeling is verbroken, waarvan de verpakking is geopend of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
2. Ingewisselde of ingevulde tegoedbonnen/klantenkaarten/cadeaukaarten.
3. Voeding en snacks welke een houdbaarheidsdatum hebben.

 

ARTIKEL 11 - DE PRIJS

1. Kijk ook bij artikel 4.
2. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

ARTIKEL 12 - CONFORMITEIT EN GARANTIE

1. Kijk ook bij artikel 4.
2. Zonder discussie heb je recht op een goed product. Mocht er toch iets mee aan de hand zijn, dan lossen we dit graag voor je op. Hierbij volgen wij altijd de regels die de wet ons voorschrijft.

 

ARTIKEL 13 - LEVERING EN UITVOERING

1. Wij doen altijd onze uiterste best om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn.
2. Je bestelling heb je altijd binnen 3 werkdagen in huis. We proberen dit natuurlijk altijd te verkorten. Mits anders afgesproken, leveren we op een andere manier. Als de levering door omstandigheden langer duurt, dan stellen we je daarvan op de hoogte. Op dat moment kun je van je bestelling afzien. Had je je bestelling al betaald? Dan storten we het bedrag zo snel als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening.
3. Als je een product hebt besteld en we kunnen deze niet meer leveren dan krijg je je geld terug, of we bieden je een alternatief product aan. Zo’n vervangend product is natuurlijk altijd afwachten wat het precies is en daarom mag je dit altijd ruilen. Zie voor de spelregels artikel 6.
4. Als een product beschadigt of zoekraakt nog voordat het is afgeleverd op het aangegeven afleveradres, dan zijn wij daarvoor verantwoordelijk


ARTIKEL 14 - BETALING

1. Als je je bestelling hebt betaald met de keuze vooruit betalen, dan zorgen we ervoor dat na ontvangst van je bestelling deze direct in orde gemaakt wordt.
2. Klopt er iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.

 

ARTIKEL 15 - KLACHTENREGELING

1. a. Heb je een klacht? Dat vinden wij vervelend, maar helpen je graag. Samen komen we er vast wel uit.
b. We zullen er alles aan doen om je klacht te verhelpen. Als hulpmiddel hebben we daar een mooie werkwijze voor:
2. Heb je een klacht? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Vertel ons duidelijk wat er aan de hand is, zodat we je goed kunnen helpen.
3. Je krijgt dan binnen 2 dagen een antwoord van ons of we helpen je direct. Als blijkt dat het ons meer tijd gaat kosten, dan laten we je weten hoeveel tijd we nodig hebben om het probleem te verhelpen.
4. Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via: www.thuiswinkel.org, maar je zult begrijpen dat we je liever zelf helpen. Zie artikel 3, lid 3.

 

ARTIKEL 16 - GESCHILLEN

1. Komen we er samen niet uit? Dan kun je overwegen de zaak binnen twaalf maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl). Wij zouden dat echt jammer vinden, maar respecteren je keuze.

 

ARTIKEL 17 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Dit waren onze algemene voorwaarden. Eenvoudig te lezen toch? Mochten er in de toekomst aanpassingen nodig zijn in deze voorwaarden, dan vindt je deze terug op onze website.

Wat is dit? Vink "Onthoud mij" om uw winkelwagen op deze computer te raadplegen, ook als u niet ingelogd bent.