HET IS MOMENTEEL ERG DRUK. ONZE VERWERKINGSTIJD VAN BESTELLINGEN IS MOMENTEEL 5 WERKDAGEN.

Bescherming persoonsgegevens

WANT ZOO IS ONZE SERVICE GEWOON.

< Terug naar Veiligheid & Privacy


Wanneer je iets bij Papegaai & Zoo bestelt, dan is het fijn als niemand met je meekijkt. Sterker nog: niemand wil dat er iemand met jouw persoonlijke gegevens vandoor gaat. Daarom doen wij onze uiterste best om jouw privégegevens privé te houden.

Wanneer je jouw persoonlijke gegevens aan ons toevertrouwd, dan slaan wij deze gegevens veilig op in onze database. Deze database is goed beveiligd. Ook zullen wij jouw persoonlijke gegevens nooit delen met derden voor commerciële doeleinden.

Echter, wanneer je iets bij ons besteld dan hebben we wel wat gegevens van je nodig.

WELKE GEGEVENS HEBBEN WE VAN JE NODIG?

Voor- en achternaam :

Wij spreken je graag aan met jouw naam in plaats van met “Beste meneer, mevrouw”

Adres en woonplaats

:

Om je bestelling correct te kunnen afleveren, is het wel handig als we weten waar.

Telefoonnummer

:

Wanneer ons iets onduidelijk is bellen we je graag op om de onduidelijkheid snel uit de weg te ruimen. Ook kan het voorkomen dat we je nog even bellen om te vragen of de afhandeling van je bestelling naar tevredenheid is verlopen.

Betaalgegevens

:

De betaling van je bestelling wordt uitgevoerd in een beveiligde omgeving. Wanneer je met een overboeking betaald, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen. Dit doen we om je betaling aan jouw bestelling te kunnen koppelen.

We zullen je bankrekening alleen gebruiken wanneer wij geld aan jou moeten terugstorten.

IP-adres

:

Het IP-adres is een uniek nummer dat gekoppeld zit aan jouw internetverbinding. Wij slaan jouw IP-adres op in onze database. Dit doen wij bijvoorbeeld om je voorkeuren te onthouden, maar ook om je te adviseren op zaken die jou interesseren.

Een bijkomend niet geheel onbelangrijk voordeel bij het opslaan van jouw IP-adres is het voorkomen van misbruik door derden van jouw “Mijn Papegaai & Zoo – account”

E-mailadres

:

Wij sturen jou een e-mail over je bestelling, je factuur en over producten die je bij ons hebt gekocht.

Als we je telefonisch niet kunnen bereiken, dan sturen we ons bericht per e-mail naar je toe.

Als je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief, dan wordt deze je per e-mail toegestuurd. Het uitschrijven van de nieuwsbrief kun je eenvoudig zelf via je “Mijn Papegaai & Zoo – account”.  Of via de link die je onderaan onze nieuwsbrief kunt vinden.

VERDER GEBRUIKEN WE JOUW GEGEVENS VOOR DE VOLGENDE ZAKEN

Klantenservice

:

Je kunt op verschillen manieren contact met ons opnemen. Je kunt ons bellen, een e-mail sturen of via social media zoals Facebook en Twitter.

Heb je een vraag aan ons, stel deze dan gerust en blijf er niet mee rondlopen. We helpen je graag.

Account

:

Wanneer je inlogt op onze website, kun je in je 'Mijn Papegaai & Zoo -account' jouw persoonlijke gegevens terugvinden. Je kunt hier je Naam, aflever- en factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en inloggegevens eenvoudig beheren. Dit is handig, want dan hoef je niet iedere keer deze gegevens opnieuw in te typen wanneer je iets wilt bestellen. Een ander voordeel van een “Mijn Papegaai & Zoo – account” is je bestelhistorie. Zo kun je eenvoudig terugvinden wat je bij een eerdere bestelling gekocht hebt.

Nieuwsbrieven

:

Je kunt je op onze website inschrijven voor onze nieuwsbrief. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Dan kun je je eenvoudig uitschrijven via de klantenservice, je “Mijn Papegaai & Zoo – account” of via de link onderaan de nieuwsbrief.

Reviews

:

Wij vinden het leuk als je een review achterlaat op producten die je bij ons hebt besteld. Door je mening/ervaring te delen help je anderen.

Wij houden dan bij welke reviews je schrijft en slaan deze voor je op in je “Mijn Papegaai & Zoo - account'.

Verbetering

:

Wij doen onze uiterste best om jou van dienst te zijn zoals jij dat van ons verwacht. Helaas kunnen wij niet altijd zien of ons dat ook daadwerkelijk lukt. We mogen er immers niet standaard vanuit gaan dat geen bericht ook een goed bericht is.

Soms willen wij controleren of onze dienstverlening ook echt lukt op de manier zoals wij dat graag zien. Daarvoor gebruiken wij jouw gegevens. We benaderen je dan voor klantonderzoek, of vragen je om ons te volgen op Social Media.

Als je ondanks onze inspanningen een klacht hebt ingediend, nemen we na afwikkeling van je klacht contact met je op om te vragen of alles naar tevredenheid is afgehandeld. Maar we kunnen je ook vragen om jouw mening over bijvoorbeeld onze nieuwsbrief.

Om alles in goede banen te leiden verzamelen we je klantgedrag. We kunnen je leesgedrag op onze website analyseren en op basis van de uikomst content maken die bij jouw wensen passen. We registreren hiervoor unieke bezoeken en alle activeiten die binnen deze bezoeken plaatsvinden. Je moet hierbij denken aan het bezoeken van pagina’s op onze website, het klikken op links of het inzoomen op een bepaalde plek.

En net zoals we omgaan met jouw persoonlijke gegevens, gaan we ook met deze gegevens netjes om. En wanneer wij te druk zijn met jouw bestelling, kan het zijn dat een derde partij wordt ingeschakeld om deze gegevens te analyseren. Deze partij zal zich dan ook aan onze privacy-regels houden.

Fraudepreventie

:

Wij hebben graag vertrouwen in onze medemens. Maar helaas laat de werkelijkheid zien dat dat niet verstandig is.

Wanneer het nodig is moeten we klantgegevens gebruiken in onderzoeken naar fraude. Dit doen we om fraude te voorkomen en om deze tegen te gaan. Wanneer we zien dat je jezelf héél verdacht maakt, dan voelen we ons genoodzaakt jouw gegevens door te geven aan overheidsinstanties.

OH JA!

Het kan zijn dat je je persoonlijk gegevens wilt inkijken. Of wellicht wil je gegegevens wijzigen of zelf verwijderen uit ons systeem?

Dit is geen probleem. Je kunt dit zelf doen via je “Mijn Papegaai & Zoo – account". Of laat het ons weten als dat je niet lukt. Wij helpen je graag! Via onze klantenservice pagina kun je zien hoe je contact met ons kunt opnemen.

Let op! Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, dan komt er op de factuur de naam te staan die op het moment van bestellen bij ons bekend is. Deze naam kan achteraf niet meer gewijzigd worden. Zorg er dus voor dat je je gegevens goed controleert, voordat je je bestelling plaatst.

Wat is dit? Vink "Onthoud mij" om uw winkelwagen op deze computer te raadplegen, ook als u niet ingelogd bent.